maandag, april 09, 2018

Terugblik op 1e vluchtje

De eerste vlucht is een feit. JP opende zoals dat gewenst is met een 1e. Hier kwamen de dieseltjes nog niet naar behoren. Wedstrijdritme ontbrak en door de ZZO wind zonder hun kopje erbij te houden zijn onnodig veel km’s gemaakt. Het verloop van de vlucht was ook raar. Duidelijk dat er duiven netjes op tijd waren maar een enorme hoeveelheid is hoogover te ver gegaan.

Ik ben er nog 1 kwijt. Jaarlingdoffer die in het team zit om zijn duivin een plekje te geven eigenlijk. Ik zal even moeten bezien hoe ik dat nu weer regel. Vooral de doffers hebben veel km’s gemaakt heb ik het idee. Hadden ze maar op moeten letten. Ik ben overtuigd van een goede gezondheid dus ben nog geenszins bevreesd. Op naar komend weekend.

By the way: zeer opvallend was het aantal (zeer) ervaren duiven. Ik zie verhoudingsgewijs veel duiven van 4 jaar enz. Dat heeft toch alles te maken met ervaring en zich niet gek laten maken door de massa die denk ik van een korte afstand met hoge snelheid abuis marcheerde.
Ik verwacht dat er diverse duiven zijn die komend weekend het zich niet nog eens laten gebeuren. We’ll see.