maandag, april 30, 2018

Raar vluchtje hoge snelheden

Het was zaterdag alles of niks en alles ging dan maar los om 09:00 uur in Peronne. 40.000 duiven van Zuid-Holland met wind van achteren en een lucht waar geen blauw aan zat en nu en dan regen uitviel. Uiteindelijk zoals het hoort duiven echt op tijd en velen eroverheen helaas. Die fondduiven van mij vooral bij de laatste categorie. Daar is meer voor nodig nog zeg. Ik blijf er over verbazen met welk gemak die duiven eigenlijk voor joker meedoen. Ook bij de meeste andere fondmelkers amper een kwart op de uitslag en achterin ook.
Wel alles retour.. en dat over de breedte van de liefhebbers. Ondanks de omstandigheden dus. Knap werk en goed uitgepakt van de lossingscommissie!

Zaterdag a.s. Pontoise met zoals het er nu uitziet NO. Ik doe ze Noyon via Nishoek. Nog even wegblijven bij 2 nachten mand wat mij betreft. Wel kilometers maken en gelijk ook leerzame gezien de breedte van het deelnemersveld: Nederlandse duiven gelost voor de Belgen uit en dan Nederlanders vanuit diverse windstreken! Ook dan nog NO. Mooi lapje denk ik.

Ik schaf wat NPO mix aan (ipv snoepzaad) om ze vetten te gaan geven... daar is het tijd voor. Straks zijn die vetten hard nodig voor de vele km's die ze nog gaan maken. 6-7 weken nog en dan begint het marathonseizoen!

Piepers gevaccineerd tegen paramixo. 1 weg vanaf het begin. 3x een nachtje mand gehad. Nu ook de halve reismand in het hok met blauwe bakjes eraan. Nog even en we gaan ze lappen. Nu geen weer voor, het lijkt herfst!