woensdag, april 25, 2018

Jongen gaan als raketten

Anderhalf uur gaan ze ongeveer. Kerngezond en vliegen als een stel jonge raketten. Goed en leerzaam en prima voor de mentale en fysieke ontwikkeling. Binnenkort entingen en chipringen aandoen. Ik wil er vroeg bijzijn.

Ik zag al meermaals een slechtvalk in de buurt. Nog niks gepakt maar inmiddels dus ook in het dorp van Oud-Beijerland gesignaleerd.

Zwaluwen zijn er inmiddels ook. Ongeveer 2 weken later dan anders maar ze zijn er weer!

1 duivin was er pas zondag en vliegt niet graag mee. Even aankijken wat met haar te doen. Ze voelt goed aan maar er zal iets anders zijn. Aan de buitenkant zie of voel ik het niet.

Ik voer ze iets zwaarder en dat geeft onmiddellijk meer trainingslust. Zowel bij doffers als duivinnen. Ramen nog geblindeerd. Ik doe dat de komende 2 weken nog.

Zaterdag zat er een rood jong tussen de oude duiven die terug kwamen van de vlucht. Het wil niet weg. Ik zal de eigenaar achterhalen en bellen.