maandag, april 16, 2018

Ik kan maar niet wennen

Het blijft wennen hoor: fondduiven die niks klaarmaken op de korte vluchtjes in het seizoen. Amper zijn we figurant. 3 prijsjes van de 27 en nog magere prijsjes ook.

Dat ze niet zo gejaagd naar huis gaan als sprinters is evident maar leg me dan eens uit waarom ze zo makkelijk dan te ver gaan en terug moeten keren?! Is de afstand te kort waardoor ze zich ook niet echt los maken van een peloton? Ik mopper maar door want ik vind dat duiven die zogezegd marathonduiven zijn, niet met zulk gemak de uitslag mogen missen!

Alles was vlot thuis, dat wel. Lekker km’s gemaakt. Doffers gisteren in bad, duivinnen morgen. Niks bijzonders verder. Ze ogen me prima, mest is goed, donsjes erop enz. Ik vermoed dat het blinderen van de ramen en de toch nog wat uitgebleven voorjaarszon, de rem er nog op hebben. De verzorging is nog verre van secuur en tijd. Regelmaat ontbreekt nog volop.
Geen zorgen dus maar meer een lichte frustratie omdat zoveel dieren te laat zijn ten opzichte van de prijsduiven. Overigens vele fondmannen laat of zelfs niet op de uitslag. Het hoort er kennelijk bij. Komend weekend Arras, zo’n 200 km. Zover ik kan zien wordt vooralsnog Noordenwind voorzien. Das dan in elk geval bijna 3 uurtjes tegenwind. Mooi zo!

Laatste piepers speen ik morgen. 2 uit zusje.
Iemand interesse in het volgend legsel?
Doffer is uit Oded. Moeder van deze doffer is van Jos Joosen, uit diens winnaar Gueret (jong in 2013 via Johan Baaij)

Ik las op Pipa dat Marc Huybrechts was overleden. Nog maar 39. Ik had ooit contact met hem over sprinters uit Stabroek. Zelf had hij ooievaars voor de fond toen waar ik geen interesse voor had. Ik weet niet wat er scheelde maar dat zo’n kerel ons ontvalt is zwaar. Veel sterkte voor de nabestaanden!