woensdag, april 04, 2018

Buikpijn?

Ik had een pieper die bij de 2e keer buitengaan 3 dagen wegbleef maar uit zichzelf terugkeerde. Zie ik graag.

Piepers aten vorige week "met lange tanden".
Niks colicontrol, antibiotica of wat ook... zelf te boven komen!
Lange termijn de beste oplossing. Geen softies maar bikkels.
Al jaren nu niet of nauwelijks last van enig gedoe ergen dan wat minder trek hebben of eens een keertje mindere mest of een keer spugen... GELUKKIG.

Vliegers krijgen de vlag te zien bij uitlaten. Trainingsduur nog wat opschroeven. Deze week BS in het drinkwater omdat ik van enkele de mest langdurig te dun vond.
Onmiddellijk zichtbaar betere mest maar dat is wellicht omdat ze minder drinken?!

Ik vind het eigenlijk niks maar ik achtte deze keer ingrijpen wijzer dan afwachten. Ik heb even moeten opzoeken wat de dosering is, want de laatste keer dat ik het überhaupt gaf is al heel lang geleden. 3 maatschepjes op 2 liter.