woensdag, maart 07, 2018

Nog ff

Echt nog maar even en het gaat beginnen!

Leek het vorige week de noordpool, nu is het overduidelijk voorjaar. Ik zag al veel verschillende vogels met takken slepen. Onze vogels warmen ook op. Toch moet dat nog ff wachten. Ik speen het leeuwendeel komend weekend... rijp en groen. De kleinsten moeten maar mee. De allerkleinsten uitgezonderd maar vroeg spenen - beetje gecontroleerd dus - is niet zo'n punt.
Kwestie van de vliegers wedstrijdklaar te willen gaan maken.
Ik mik er binnenkort een geelpil in en 3 dgn BS. Al heel lang niks tegen het geel gedaan maar na de kweekperiode lijkt me dat goed. Soort opschonen en toewerken naar een goede start.

Entlijst klaar, hoklijst klaar. Klokje moet ik nog checken, ringen dus ook. Het gebeurt wel eens dat we nog een nieuwe moeten toekennen omdat er 1 kapot is gegaan. Over 2-3 weken moet het werken!

Strijdplan is: veel meegeven maar niet perse voor prijs. Kilometers maken dus.
Doel is meermaals bij 1e 100 op ochtendlossingen. Pikeurs wil ik, geen figuranten.