dinsdag, maart 13, 2018

Is het niet koud dan is het wel nat

Nederlands weer: is het niet koud, dan is het wel nat... en is het war, dan vaak maar van korte duur alvorens het weer nat wordt. Bleh, geef mij maar droogte.

Van senior had ik enkele warmteplaatjes. 1 gebruik ik nu (nooit eerder gedaan) in het jonge duivenhok. De gespeende jongen liggen er prinsheerlijk op, wat een weelde! Het grut verschilt enkele dagen in leeftijd maar dat is wel goed vind ik. De jongsten moeten het maar afkijken van de oudere. De drinkpot staat tijdelijk op de vloer van het hok. Kwestie van ze alle kans te geven om te leren drinken. Binnenkort zitten ze in de manden met bakjes eraan en ook zal ik mijn gehalveerde reismand erin zetten met bakjes eraan. Zo is drinken in de mand geen probleem meer voor ze. Jong geleerd is oud gedaan!

Over 2 weken een eerste vluchtje? Ik kan er nog niet aan wennen. Het seizoen mag voor mij nog even uitblijven.

Deze week de rest van het hok uitmesten, schoonmaken, stofzuigen enz. Nieuwe knijpers tussen de dakpannen... ook al duurt het nog maar even, de voorbereidingen zijn er wel!

Voer? Ik blijf nog even bij Matador. Ook in Oude Tonge goed te verkrijgen tipte Wim me! Kwestie van vertrouwen in dat merk voer. Ik wil het eenvoudig houden: 3 soorten, start, vlieg en turbo. Voorlopig zijn de eerste 2 goed genoeg en de turbo is vooral voor nog meer vetten.
Of ik er nou nog pinda’s bij ga voegen? Nog in dubio.

Verder simpel als wat: RopaB, de mineralen en vismeelpoeder van Dr Marien. De kwaliteit  van de duiven moet toch echt de doorslag gaan geven hoor. 33 duiven op de hoklijst, ik vind het meer dan genoeg.

p.s. al wat gehoord over de clipjes? Ik heb er van senior een 40 gekregen maar kan ik die nu eigenlijk wel gaan gebruiken? In een nieuw te ontwerpen knijpringetje?