woensdag, december 06, 2017

Op naar de kweek

Mijn plannetje is min of meer het volgende:

Een week of 3-4 Matador Rust.
Ik ben er van overtuigd dat het de darmen inderdaad schoon maakt en de duiven weer op een soort nulpunt zet. De eerste week is de mest nog niet goed, soms zelfs matig. daarna knapt het zienderogen op en zie je de grove vezels zitten.

Afhankelijk van de weersvooruitzichten (ik koppel liever niet bij flinke vorst), kies ik de avond waarop ik ze samen zal zetten.  Een dag of 5 tevoren lichten aan gedurende 14 uur per dag - ook overdag - en voer wordt dan "zwaarder". dat laatste met bijv. rest ruimengeling of kweekmengeling. Pas op, dat doe ik naar inzicht en niet pardoes.

Geen vitamines of wat ook apart. Gewoon de gebruikelijke zaken zoals het mineralenpoeder van Marien en diens vismeel/ conditiepoeder. Beetje lijnolie of nog wat pijlstaartolie en dan die zaken van dr marien erover. afgewisseld met een keertje gist over 't voer.

Niks bijzonders. Beetje extra's en vooral ook even op laten leven met wat licht.