maandag, november 13, 2017

Geen tijd + bevestiging

Tijd aan de duiven besteden is er weinig bij hier. Zoals al aangegeven zijn de dagen te kort en moet het maar zoals het kan: of zelf voer geven voor de hele dag of vrouwlief vragen dat te doen gedurende de dag. Vandaag staan er bijvoorbeeld voerbusjes gereed die ze later vandaag aan de duiven geven kan. Water doe ik dan vaak zelf wel. Voordeel is dat ze zo weinig drinken in deze tijd en de drinkpot niet snel leeg is.

Zaterdag was ik nog bij een liefhebber in Belgiƫ die me 2 knapen van duiven in de handen gaf. Die gozer is goed bezig samen met z'n broer. Binnen enkele seizoenen draait die daar zeker mee in de nationale top. Nu al zijn er de eerste successen en met diens aanpak kan meer succes welhaast niet uitblijven.

Gezien dat Saarloos de internationale competities naar z'n hand zet? Knap Bert!! Kampioen zijn/worden is al niet makkelijk maar jaren met de besten meedraaien gaat je goed af! Chapeau!!
2 kinderen van z'n Blue Dusk (als je het mij vraagt de beste ZLU duif op dit moment) staan op Top-pigeons en zullen een klein fortuintje gaan kosten denk ik. Mijns inziens terecht. Ik denk dat we over een jaar of 5 de bloedlijnen van deze kanjer her en der zullen zien opduiken in de reportages!!

Mijn portemonnee is helaas niet toereikend, hoewel ik er fier op ben dat zo'n beetje de helft van mijn duiven rechtstreekse Saarlozen zijn!

Op de site van Embregts Theunis een beetje bevestiging van wat ik al eens schreef: Concurrentie bepaalt mede je uitslag. De beste duiven in diverse competities pikken uitslagen (en dus punten) mee van vluchten waarin de duivenaantallen groot zijn maar de feitelijke tegenstand voor de kampioenen gering. Denk aan de nalijn! Geen negatief woord voor de winnaars, begrijp me goed maar een kopprijs tegen een deelnemersveld die al voor de start geen weerstand zouden gaan bieden? Mwahh
http://www.embregts-theunis.com/
De midfond is de sterkste competitie: Iedereen doet mee en het is de piek van het seizoen!