woensdag, oktober 25, 2017

Van de nood een deugd maken

Gisteren geen duif gezien. Drukke werkdag. Weg in het donker en terug in het donker. Niet erg want er is licht op het hok. Ik heb ze echter een dag laten vasten. Uitgezonderd het koppel dat zorgt voor het jong uit Wijntjes sectorwinnaar x 't Zusje.

Water genoeg, de dag ervoor genoeg gevoerd en gister dus niks tot aan vanavond. Dan eerst gewone portie inclusief wat extra paddy (vezelrijk en ik geef het liever dan gerst). Daarna "aftoppen" met wat extra goede ruimengeling.
Ik geloof er wel in. De duiven 'legen' hun systeem wat meer en worden er niks minder van. Het doet hun metabolisme goed en stimuleert zodoende de rui. Ik vind het wel wat en het kwam zo uit.

KIJK JE NOG NAAR DE BONNEN OP TOPPIGEONS?
ZITTEN ER NOG TUSSEN DIE SPOTGOEDKOOP ZIJN EN DIE NOG NIET OP WAARDE WORDEN GESCHAT!
AD PEGELS BIJVOORBEELD, ONZE GENERAAL KAMPIOEN: DION BROEDERS EN DAT ZAL NIET VOOR MAAR 1 ZIJN DENK IK; HEERE, NATIONAAL KAMPIOEN NOTABENE, VOOR EEN PRIKKIE. SAARLOOS VOOR WEINIG, BOSUA, ARCO VAN VLIET... EN NATUURLIJK ONZE WIJNTJE. EEN JONG UIT DE SECTORWINNAAR EN HET WORDT EEN BEAUTY... NU NOG MAAR 80,- OP GEBODEN!!

ZEG HET VOORT!