dinsdag, oktober 31, 2017

Donker heen en terug

De meest vervelende tijd is aangebroken vind ik. Ik zie de duiven in het weekend zonder kunstlicht en anders dus alleen met de lichten aan. "s morgens het huis uit in het donker en 's avonds terug als het alweer donker is. Balen maar het is niet anders.

Langszaamaan selecteer ik verder. Kijkend naar welke ik denk een plek te kunnen geven decimeer ik de ploeg. Meestal zijn het toch de betere modellen. Blijft toch voornaam hoewel ik heus wel weet dat de mand de beste selecteur is. Fouten in het duivenlijf lukken het minst bij de ZLU duiven. Als je 1000km op 1 dag moet vliegen is geestdrift gepaard aan een toplijf een must. Nooit zag ik een kwarrel tussen de toppers. Wel verschillen, flink soms maar het waren allen echte postduiven waar je zonder hun prestaties te kennen ook al van onder de indruk was! Zulke wil ik.