donderdag, september 07, 2017

Selectie en een enkel laatje

Er wordt geselecteerd: strenger dan de achterliggende jaren. Ik wacht niet op wat ze beloven als ze dat eigenlijk gewoon niet waarmaakten. Zelf een fondduif moet er gewoon vroeg zijn. Hoeveel voorbeelden zijn er niet dat duiven die later in het seizoen op de verre afstanden kop deden, ook al eerder in het seizoen beloftes inlosten?
Zulke wil ik, ondanks dat er ook andere voorbeelden zijn.

Ik hou nog een enkel laatje aan: 1 uit Oded. Er liggen er 2, 1, de mooiste van de 2, hou ik door. 1 uit de Limoges. Ze is nu gekoppeld aan een prachtdoffer die er op Agen al voor 6 uur was. Wat mij betreft een doffer die nog meer gaat laten zien. Deze is kleinzoon van het Zusje. Vader was een beauty van Bert maar helaas verspeelde ik die.

Anderen verder niet. Als je goed leest dus alleen iets uit de kern van het hok. Dan zijn dat dus jongen uit " de goei"  met een andere partner dan waar ik al jongen van heb. Ik wil die zien, meemaken en qua body aanvoelen. Wat mij betreft redenen om laatjes door te houden.

Uit Ari worden er ook 2 groot. Met Rode Maria. Uit dat koppel vind ik ze zelf wel zo mooi. Ik heb ze ook beiden nog plus een rode van 2016 (een late). Deze 2 laatjes zijn voor Bart.