zondag, september 10, 2017

Limoges

Mijn duivinnetje dat mee is op Limoges is nog niet terug (zondag 12:30). Mijn verwachtingen waren hoger dan goed was, blijkt nu.
Zeer knappe aankomsten in de nacht. Volgens mjj gaat MC Bolle de 1e pakken met een duif nog net op zaterdag. (in NIC Middelharnis).
Er waren er meer die op zaterdag duiven hadden hoor. Frederik Dekker attendeerde me er al op. Erg knap. Was te verwachten ennhet gebeurde. Blijft bijzonder dat die dieren hun drang om thuis te komen zo sterk is en ze het donker trotseren. CHAPEAU.

Hier selectie. Klein grut decimeren, ze mogen nog een enkel jong opkweken. Dan overbroeden op het volgende legsel... dan is het mooi geweest.
De jongen hebben one eye problemen. Heviger dan eerder dit seizoen. Het moet minderen en dat is nog niet het geval. Ik grijp pas in als het me te lang duurt of het nog verslechterd.

Verder voornemens tegen para te kuren.
Lijnzaadolie nu en dan.
Conditiepoeder en roze poeder van Mariƫn.
12 oktober zit hij weer in Mookhoek trouwens.


13:16 was ze er. Zichtbaar regen gehad... rosse neusdoppen. Volgende keer beter!