vrijdag, september 08, 2017

Luizendruppeltje + Heere

Doe het nu, als je het nog niet eerder deed: een drupje tegen de luizen.
De nieuwe veren verdienen het! Ik doe het inmiddels al jaren en ik moet zeggen dat luizen echt weg zijn hier! Ik gaf laatst nog een flesje aan een collega wiens kipjes bloedluis hebben. Het lijkt erop dat ze daar ook vanaf geraken... zit er Fipronil in?!

Limoges dit weekend is erg onzeker. Gaan ze überhaupt los?
Vandaag een herfstdag, ik verwacht geen lossing. Morgenochtend zou kunnen denk ik... Wordt het een mooie dagfondvlucht!

Ik zou overigens willen pleiten voor een Limoges of Ruffec (evt La Souteraine) afstand (ongeveer 700) midden in het seizoen. Waarom zoals bij afd. 5 pas als laatste, na de regulier dagfondvluchten? In Belgie hebben ze er veel meer en dat spreekt me aan. Kun je jaarlingen beter testen of ze ZLU proof zijn!

Binnenkort een bonnetje te koop via Toppigeons voor onze club, geschonken door de mannen van Heere uit Spijkenisse. Lui met de duivenstiel in de vingers! Ze werden 1E NATIONAAL KAMPIOEN VITESSE ONAANGEWEZEN in 2017. Laat hun kweekhokje nu 75% gevuld zijn met duifjes van mij of directe nazaten ervan? Kenneth haalde hier jongen in 2014 en slaagde super.
Trots dat mijn duiven van destijds ècht top waren!!
Bonnetje van deze kleine maar enorm sterk spelende kerels biedt kansen...