dinsdag, augustus 01, 2017

6 naar Perpignan

Gisteren 6 naar Perpignan gestuurd: 1019 km. Voorlopig lijken de omstandigheden goed te doen. Noordenwind bij de start en de 2e helft van de wedstrijd meer ZW. We wachten af of dat vrijdag en zaterdag ook zo is. Het zou mooi zijn als er 's avonds duiven doorkomen. De 401 staat 3e maar moet dit wel kunnen. Ari ook en het 12-je heb ik ook wel in de smiezen. De anderen zijn meer als test mee: terugkeer is al goed, op tijd is een plekje zekerstellen voor 2018.

De 2e ronde gaat 1 voor 1 naar 20 km. Het duifje wat weg was na het lapje vanuit Zuid Beijerland was er ook weer. Ik had 'm niet gezien maar kwam toch weer tot 11 stuks. Ik voelde wel welke het was: vollere krop dan de rest (moest reserves weer aanvullen natuurlijk).

Morgen nagenoeg alle andere vliegers inmanden voor la Souteraine. Niet omdat ik zo hoopvol ben op prijzen maar ik wil zien wat ze kunnen. Zaterdag zuidelijke wind, dus ook niet perse zwaar.
Hopelijk veranderen de weersvoorspellingen hooguit ten gunste nog!