maandag, juli 17, 2017

Tevreden

Tevreden kijk ik terug op afgelopen weekend.

Arras kwam okee. In Oud-Beijerland worden we behoorlijk zoek gevlogen door de oostkant van ons samenspel. West aan de wind en de kopgroep die de richting dicteert komt ook nog eens uit dat deel van de lossing. Hier uiteindelijk 1 laatje weg. De laatste 2, 1 jong en 1 laatje kwamen zondag. Het jong gehavend (o.a. staart bijna geheel kwijt) en het laatje kwam alsof de duuvel haar op de hielen zat zondagavond 21 uur! Snap jij het nog?
Maar al bij al: alle jongen weer terug!

Bordeaux moest het kunnen halen en dat klopte ook. "s avonds duiven door en ik ook 1. Mijn rode weduwnaar uit Oded x Maria (Van Olmen) was er 20:22 uur. Zichtbaar diepgegaan maar zondag was hij weer erg in goeden doen. op zondag om 14 uur was ook de laatste er. 1 van de 4 had prijs... kunnen hebben. Het was zondagmorgen 11 uur afslaan in Barendrecht maar dat heb ik laten schieten. Voor die ene en dat terwijl St Vincent aan het vallen was? Ik heb het maar zo gelaten.

St Vincent kwam dus niet meer door in ZuidHolland op zaterdagavond. Het was amper mogelijk maar zeker niet omdat er een regenzone hing. We hebben een aanzienlijk deel van de avond onder de parasol gezeten, schuilend voor de regen. Niet veel maar je werd er net even te nat van! Geen weer om duiven die er al een reis op hebben zitten nog door te krijgen was ons idee.

Bert pakte zijn Blue Dusk (vorig jaar 2e beste ZLU duif) om 03:38. Vincent Vork gaat hem echter toch nog voor want die pakt net na 5 uur. Pfoe, wat een toppers.
Ari kwam hier om 07:45. De 12 om 08:04 en nr 3 was er 08:40. 3 van de 5 en de andere 2 nog onderweg, waaronder mijn beste duivinnetje. Ik vermoed dat de duiven kort op elkaar hebben gezeten, relatief en dat de echte kopduiven op een enkeling na dus zijn ingehaald of beter: bijgehaald door de achteropkomers die langer met droog weer hebben kunnen koersen. Vlot verloop op zondagmorgen en de duiven zagen er picobello uit. Ari heeft er ogenschijnlijk geen weet van!

Omdat het op zondag allemaal doorkwam heb ik de competitie laten lopen. Net als ieder ander de dieren netjes opgewacht en verzorgt uiteraard.

Ari pakt nou 3:3. Zou 3x zo ongeveer eenzelfde uitslag zijn. Agen '16 bij eerste ca 200. Narbonne '16 115e nationaal en nu was het opnieuw binnen de eerste ca 250. Beter heb ik nog niet, hoewel dat wel nodig is!!


Van Agen is de ploeg welhaast compleet: 1 in Ranst (Broechem inmiddels) en 1 zaterdag op eigen kracht terug (wat moet een mens daar weer mee). Nog 1 jaarling duivin te gaan. Ik denk dat ik Narbonne laat schieten en nog wat pijlen richt op Perpignan en La Souterainne. wordt vervolgd.

Overigens: Bart van Olmen pakt de 1e in Antwerpen vanuit St Vincent!