dinsdag, juli 18, 2017

Lapvluchtje en nog 1 te gaan van St Vincent

De jongen krijgen vandaag nog een 35-40 km vluchtje met de club. Nodig voor ervaring maar ook om de rui toch een beetje te remmen. Ze ruien al teveel voor het mooi. Nog minimaal 2 weken moeten ze mee voor de ervaring, liever nog langer.
De 2 laatkomers van vorige week moeten ook ingelast. Dus niet de nalijn op maar aanstaande week dus een grote sprong naar Peronne (230). Bij goede omstandigheden moet dat kunnen. Nu nog even met de groep een lapvluchtje. Lukt ze dat niet, dan mogen ze respijt. Anders niet.

De latere groep deze week ook in de mand op enkele km's.
Zelf ben ik ook weer content dat het einde in zicht raakt.

Narbonne laat ik dus gaan en ga met enkele van de goeie naar Perpignan (1017 km). De twijfelgevallen en de jaarlingen moeten het laten zien op la Souteraine. Daarmee is het oude duivenseizoen ten einde en wie weet nog een toetje op Limoges in september.
Navluchten is om op te leren en dan weer een strenge selectie. Ik heb ze al op de korrel die wegkunnen. Degenen die echt wegmoeten zijn dat al, de anderen zitten er nog voor het evenwicht.

Vanmorgen vroeg kwam de 4e van 5 van St Vincent. Mijn beste duivin is nog achter. Fond kost veren!

Wat moet een mens nou met die laatkomers? Ik denk dat ik heus deze niet ga houden. 1 voorwaarde die dat kan voorkomen: Als ze pijlsnel bijtrekken en fit raken.