woensdag, juli 12, 2017

Laatste jong ook retour en 5 naar St Vincent

Gisteren was ook de laatste terug op het hok. Hoewel niet 100% fit - het was het diertje natuurlijk aan te zien - betwijfel ik of het binnen heeft gezeten. Moet haast wel maar weten doe ik het niet. Ook deze krijgt de vervolgopleiding op de navluchten.
Vroeger deed men dan de gummiering af of aan de andere poot. Heel soms een papiertje tussen de gummie. Nu heb ik geen idee. Zelf doe ik wel eens de knijpring (als ze die aan hebben) aan de andere poot. Kun je dus zien dat iemand dat moet hebben gedaan en het beestje dus binnenzat bij iemand.

5 naar St Vincent gestuurd.
Ari, de 426 (mijn beste oude duivin uit Oded x Zusje), de 434 van Van Olmen (gewond terug Agen '16), de 612 (Bonte binnenbocht x Saarloos/Joosen) en de 399, Saarloos. Ari en de 426 verwacht ik wel. De 612 zou de Joker/verrassing kunnen zijn. Die zat goed maar of ze de kwaliteit heeft, weet ik niet.

Zaterdag gaan die los. Vrijdag is het nationale feestdag in Frankrijk en mogen er geen duiven worden gelost. Of ze het dan in 1 dag halen en we zaterdagavond nog duiven doorkrijgen. Ik hoop van wel, maar makkelijk zal het niet worden.

Vanavond 4 jaarlingen naar Bordeaux ochtendlossing (NPO). Dat is een beetje de B ploeg, dat wel. In theorie moeten die op 1 dag thuis kunnen komen. Ik hoop dat ze die theorie in de praktijk gaan brengen!
Vrijdag al het overige, jong, late jongen en ouden (ook de Agen-ploeg) naar Arras.
Voor de jeugd een sprong van maar liefst 100 km. Mij best hoor maar het heeft de schijn van een opbouw wel wat tegen op deze manier.