donderdag, juli 06, 2017

Agen okee maar nu de volgende + wat een vlijerij

Wat zeker moet worden gezegd: Complimenten voor de verzorging van de ZLU duiven. Na 8 nachten mand, zien ze er - na ook nog eens 900 km's - erg prima uit. DANK

Agen ging okee voor mij maar een knaller was het nu ook weer niet.
50% prijs is gewoon bovengemiddeld, laten we daar duidelijk in zijn maar ik wil meer: hoger prijspercentage en gewoon vroegere duiven. Ik mis de piekers, de "Spitzentauben" en die heb je toch eigenlijk gewoon nodig.

Veel grote namen zijn vooral groot door de aantallen als je het mij vraagt. Ze pakken dan natuurlijk wel makkelijker vroege duiven (ook gewoon omdat ze kwaliteit hebben zitten!) maar hun percentage is soms om te huilen! Poe poe, wat zijn er bij die zich moeten schamen zeg.

Gisteren waren er hier uiteindelijk 10 van de 14.
3 oude nog onderweg. oude duivin die eigenlijk al vanaf het begin van het seizoen wat negatief opviel maar wel lekker aanvoelde vorige week. 1 die genaaid was als jaarling (Ari x dochter Farpar), en 1 die wel mooi is maar ook op Narbonne vorig jaar de kat stuurde. De jaarling was wel mijn mooiste duivinnetje, 1 van Bert. Die had ik oprecht verwacht. Hoop dat ze onderweg is en nog in fatsoenlijke staat terugkomt

St Vincent ZLU is de next in scope (in het vizier)... 4-6 verwacht ik er te gaan meegeven. Ze zitten me naar m'n zin, toch wel maar ook hier geen forme eigenlijk.

Jongen aanstaand weekend mee. 2e ronde wordt geënt en zullen de mand in gaan voor de eerste leermomenten. Tot op heden niks kwijt dus dat gaat nu wel gebeuren is mijn verwachting. Ze hebben reserves genoeg dus als ze moeten zoeken of meer km's maken dan gedacht zouden ze dat moeten kunnen opvangen. We gaan het zien!

Vlijerij...
op toppigeons lees ik dit:

En op Agen (Jaarlingen) zetten ze weer een werelduitslag neer en staan ze voorlopig op plaatsen 1-5-18-37-50-52-77-86-95-122-151-178-209 etc.
Tegen de klok van 8.30 uur de volgende ochtend waren er inmiddels 30 thuis.
Het concours voor de jaarlingen zal op woensdag, even na het middaguur gesloten zijn.
 
Gaat over Batenburg vd Merwe... zaten mooi 1e met de jaarlingen - gefeliciteerd! Maar de vlijerij in de termen "weer een werelduitslag" en om 8:30 al 30 thuis" is toch wel flink overdreven zeker. Men had er 100 mee... Het zal wel nooit veranderen in de duivensport (media). Misschien maar het best om te denken "vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan". Hugo doet dat volgens mij en ik geef 'm gelijk! Volgende keer hoop ik 'm voor te zitten en dat zal voorwaar heel lastig zijn, er zit daar wereldtop.