maandag, juni 26, 2017

Zaterdag een hele dag regen en toch werden duiven gelost

De titel zegt genoeg. Zaterdagmorgen 07:30 liep ik met een maatje een rondje van 8,5 km hard door de polder. Het 2e deel in de motregen. De lucht was dik en het zicht behoorlijk slecht. terug thuis was ik compleet verbaasd dat de duiven van Duffel aan het vallen waren!!

De rest van de dag nagenoeg de hele dag geen droog moment gehad. Gevolg: ca 15 - 20 % van de jongen zijn achter. HOE KAN EEN LOSSINGSCOMMISSIE DIT GEDAAN HEBBEN????
Persoonlijk ben ik blij dat ik ze niet mee had maar een kleuter kon deze keer zien dat dit niet kon. Met ouden een goede start en dan in de motregen... okee, dan kun je de gok wagen maar met jongen de 1e keer voor prijs en dan dit?!

Ik leerde ze gisteren zelf op. 1 achter en de rest deed er lang over. Deze week nog een extra keer en dan wellicht a.s. week maar naar Duffel. De weersvoorspellingen zijn niet goed maar het is nog maar maandag.

Vanavond Agen inkorven. Ik denk iets van 12 of 15 gaan er mee.