vrijdag, juni 16, 2017

Trainen vanaf ca 21:00 uur

Anderen doen dit dus waarom niet.
Na de reguliere training liet ik de achterliggende dagen de duivinnen nog eens een extra keer trainen om 21:00 uur. Gisteren van 20:40 - 21:25 om precies te zijn. Kwestie van meer laten trainen en trainen = eten = conditieverhogend (hopelijk). In elk geval een tactiekje om een aardig ploegje op Agen te kunnen gaan zetten en daarna een leuke ploeg op St Vincent ZLU. Pau, Barcelona en Marseille niet op het programma maar wel Agen, St Vincent, Narbonne en Perpignan. De spoeling is nog niet zo dik dat ik met mijn mini-kolonie alles kan. Deze 4 is al ambitieus vind ik.

De laten gaan vanavond in principe weer naar Roosendaal met de afdeling... De jongen dus nog even enkele weken achter op dat schema maar voorzien om in te halen. De laten wil ik graag nadat ze niet meer meekunnen op de vluchten voor jongen, nog enkele langere drachten spelen: Midfond of zelfs dagfond kwestie van ervaring opdoen en testen.
De jongen gisteren allemaal weer retour. Het lijk allemaal een makkie zover.

We hebben sinds gisteren ook 5 kippenkuikens op de werf. Onze oudste had een projectje en daaruit voort kwamen kuikens die we hebben geadopteerd. Andere kids in de klas ook, althans her en der... grappig hoe die pluisjes zo anders zijn dan de enorm snel groeiende duifjes. Ze zijn ca 2/3 weken en zet je er dan een duivenkuiken naast, dan realiseer je pas hoe snel onze duiven in de eerste dagen van hun leven groeien, dat is enorm!

p.s. Vogelgriep in Belgie...
ik begreep dat er liefhebbers zijn die niet kunnen inkorven omdat een oude versleten kippenboer er een potje van maakt en zo velen dupeert. lekker is dat.