woensdag, juni 14, 2017

Toch geen mee op St Vincent

Gisteravond ging ik zoals gepland aan de slag met de duiven om het bestemde koppel naar St Vincent te sturen. Het zou inkorven worden te Strijen en niet Barendrecht omdat aanstaand weekend de Heinenoordtunnel dicht is. Maar toen ik ze beetnam vond ik ze flink te slap en kon geen forme ontdekken. Iets dat ik enkele dagen eerder wel anders beoordeelde. Hoe dat kan? Ik denk aan vanalles maar de passende verklaring heb ik niet.
Ze zaten zelfs al in het mandje toen ik besloot niet mee te doen. "Bij twijfel niet doen" echode er door m'n gedachten en even later was de knoop door: niet meedoen.

De duiven zijn okee maar forme of iets dat er blijk van geeft is er niet. Ik snap niet goed waarom en eigenlijk kon ik al wel vertellen dat 'het' er niet was. ook ik hou me een soort van voor dat het er nog wel inzit ofzo maar nee, niet goed genoeg. Kijk op een geplande programmavlucht vitesse of midfond doe je dan alsnog mee. 1000 km voor de boeg, nee, dan niet!
Ik zal de verzorging en mijn eigen 'acht slaan op de duiven' verbeteren de komende dagen en tijd om in elk geval op Agen met duiven mee te kunnen doen die me aanstaan!

Jongen maandag op 5 ging vanzelf.
De laatjes mee met de containerwagen leverde 1 verlies op. De rest was er binnen een zucht dus dat geeft te denken... gecrashed wellicht?

Morgen de jongen nogmaals en zaterdag nog 1x. Volgende week in de club of al met de afdeling, lekker bezig zullen we maar zeggen