donderdag, juni 22, 2017

Opties

De duiven vliegen hier goed, ondanks de hitte. Korter want de eersten die terugkomen zijn natuurlijk een soort magneten voor de anderen. De bekken wat open omdat het zo warm is. Tsja, wat kun je er verder mee?!
Ik verschoon de drinkpotten nu 's morgens en 's avonds. Kwestie van voorzichtigheid. Water wat al een halve dag lauw is geworden is nu eenmaal niet zo gezond. De bacteriegroei is ongewild hevig en dat wil ik ze niet laten drinken.

Erg onder de indruk ben ik van diverse topprestaties op de eerste marathonvluchten. Wat een topprestaties op enkele bekende en minder bekende hokken. Ik hou enkele toppers in de gaten die 100% voor de ZLU lijken te gaan (o.a. Jellema en Batenburg als voorbeeld). Die gaan dit weekend zich waar moeten maken. Er zit flink west in de wind is de voorspelling dus de oostkant van het land kan zich opmaken voor een beperkte nachtrust denk ik.

De jongen zijn deze week niet gelapt. Gewoon voorzichtigheid met die hitte. Morgen of in het weekend nog eens. Ik ben niet super voorzichtig maar wel op m'n hoede. Vrijdag korf ik niet in voor Duffel maar de week erna kan dat nog een keer en dan kies ik daar gewoon voor. Geeft me de kans om zelf nog enkele keren te lappen of mee te doen met de club (wegbrengen met een gezamenlijke kar).

Mijn schema gaat zijn: de duiven die ik er klaar voor vind naar Agen, de anderen Roye (Nishoek) en dan op naar St Vincent ZLU. Daarna nog een Narbonne of Perpignan in het vizier.
Het valt niet mee om een hok op te bouwen voor deze vluchten... dit vraagt heus grotere toppers dan door de bank genomen op de programmavluchten. Zonder die ook maar 1 tabaksteel tekort te doen!