dinsdag, juni 27, 2017

14 naar Agen

Gisteravond 14 ingekorfd voor de race uit Agen. De 401 (100% Saarloos) als 1e getekende bij de oude duiven en de 06 (doffer uit Ari x dochter 113 Van Olmen) bij de jaarlingen. (8 oude en 6 jaarlingen). Ze waren naar m'n zin maar ik heb er nauwelijks 1 ingekorfd waar ik zeker van ben dat hij of zij er zal zijn. Het is ook best even afwachten qua weersomstandigheden. Dat er regen gaat vallen lijkt zeker. Hoeveel en waar... tsja, dat weet nog niemand.
MeteoFrance lijkt op dit moment op zaterdag een goede dag te voorspellen maar op vrijdag niet persé. Weet je, we wachten geduldig af.


De thuisblijvers gaan naar de midfond donderdag (Pontoise waarschijnlijk). Zo hoop ik weer een eenduidige ploeg te hebben vanaf komend weekend en maak de thuisblijvers klaar voor een St Vincent ZLU.

Van Olmen pakte 4/4 van MonteMarsan, beginnend met de 8e nationaal. Jos Joosen waar er hier dus ook van zitten (o.a. de Limoges en het Zusje) pakte de 3e nationaal en 4/7. Beiden zijn wel de top in het Antwerpse hoor!

De jongen leerde ik zondag op vanaf De Heen (thv voormalige Barcelonaloft). Dat was niet makkelijk gezien de aankomsten maar ze zijn er gewoon weer allemaal. De laatste pas maandagmiddag. Was een ritje naar mijn ouders, dus dat kon deze keer mooi. Omstandigheden waren niet super (o.a. windkracht 4-5 West) maar leerzaam. Deze week nog 1x wellicht en dan zaterdag Duffel.

De 2e ronde moet er binnenkort ook aan gaan geloven. De nalijn is ook niet meer ver weg...

Na het weekend steek ik de lampen aan.