zaterdag, mei 13, 2017

Pontoise is los

We zjjn al los, vandaag... 07:10 in Pontoise. Goed besluit, de buien ontstaan als vanzelf in de loop van de morgen al, op de gehele vlieglijn.
Hier zit de regen nog op de ramen, we hopen maar op de goed afloop!

Gisteren de laatje naar Zuid Beijerland gedaan. Pas toen de bewolking brak. 1 ontbreekt op het appèl. Zoiets kan naar mijn idee alleen een ongeluk zijn. Ik bedoel dan een botsing met een draad, paaltje of zoiets. De groep kont in 1x en 1 mist... raar maar het gebeurt. Ik ben er niet treurig om maar toch, ditbis niet waarom we het doen.
Volgens mij ook iets wat ze leren: obstakels en die leren omzeilen.


UPDATE


Heel rare vlucht geworden. Verkerk zit ongeveer even vroeg als de eerste in onze club. Rotterdam, op 20 km verder zomaar 10-15 minute eerder. Getekenden warden er amper gepakt èn nog diverse duiven achter. Zaterdag was het met even snel tellen op de vingers zo dat er alleen al in onze club een dike 20 duiven nog achter waren. Ikzelf nog 2, en dat is zo gebleven. 2 doffers. Niet de grootste beloftes maar het geeft te denken. Ook Bert nog 2 en dat bleef zo. Naar ik begreep wordt er op Facebook door melkers al gerept over duiven terug met kogeltjes/ hagel in het lijf.


Ik hoop maar dat het eenmalig was.


De rest was er goed bij. Goed genoeg voor een fatsoenlijke uitslag in de club dan.
Zondag zaten ze er weer goed bij... geen vlees af, en trainen al weer makkelijk!