woensdag, april 19, 2017

Duivinnen lappen en eitjes Limoges

Onze club beschikt over een kar waarmee prima kan worden opgeleerd. vandaag weer een lapvluchtje van 40 of 50 km. Alle duiven moeten naar hetzelfde dorp. Kwestie van aanscherpen van orientatie en de route in hun kopjes.


De duivinnen zijn mee omdat die enkele weken geleden nog amper warden gelapt. Ploeg na ploeg is het hier waardoor het de ene keer de meiden zijn en de andere keer de jongens.
Het is fris maar prachtig weer. gaat vast lukken.


De piepers doen het goed en komen al buiten. Het begin van deze kleintjes is een feit. Op een bonnetje kocht ik nog een Koppel eitjes van Jos Joosen en die zijn inmiddels ondergelegd bij senior. Ik kan ze door tijdgebrek niet halen maar dat deed pa samen met Johan. Top dat dit zo kan!


Ik heb eventueel nog een koppel eitjes van zaterdag het 2e ei van de Limoges. Ze zit op een doffertje met Cor vd Heide bloed. De eerste ronde zijn prachtige duifjes. De 2e ronde mag iemand anders hebben als je ze kan onderleggen want ik laat ze overbroeden op kalkeitjes.
Zakje voer voor een koppeltje eitjes van deze topduivin! Wie eerst komt eerst maalt.


Zaterdag staat Arras op het programma. Ben benieuwd of dat ook doorgaat. Vorige week stond Gent erop maar dat werd weer teruggedraaid. Ik begrijp van senior dat dit eigenlijk al duidelijk was afgelopen najaar en dat lossen in Gent nooit een reeele optie was. Onze afdeling gaat daar wel zo vreemd mee om !