woensdag, maart 15, 2017

Terugslag


De eerste duifjes zijn nu geringd. Zo ver gaat het als vanzelf. Ik was verrast dat er een witpen bij een koppel tussen zat terwijl bij dat koppel zelf geen sprake is van witte pennen of veren. Terugslag? Moet haast wel want ik heb geen doffers met witte pennen die die dame kunnen hebben verleid. Vind ik op de één of ander manier altijd erg boeiend… alsof dat iets beters brengen gaat dan eentje met de kleurtjes van pa en ma. Gebaseerd op niks bijzonders maar weer zo’n voorbeeldje van de manier waarop we de duivensport beleven en alweer uitkijken naar een nieuwe crack.

 

De praktijk leert dat vele duifjes helaas niet zo goed zijn als we hopen, sterker nog, eigenlijk niets waard zijn.

Die hoop dat het toch net wel zo zou zijn dat die ene een crack is of worden zal, maakt ons ook weer zwak… we houden ze immers door en geven een tweede, derde of zoveelste kans. Disciplineer jezelf en selecteer uit want 1 ding is zeker: de meesten zijn niet die goede of laat staan die crack waar je zo naar uitziet!

 

Verder niet zo veel te melden… deze week wordt alles geprikt en zijn ze er in dat opzicht klaar voor.

De 1e april is hier een vlucht uit Roosendaal (40 km) maar dat ga ik laten schieten… massaal op 40 km is gekkigheid. 40 km is prima maar niet met iets van 500+ duiven die in een breedtefront van meer dan 30 km naar huis moeten.

Dat er overigens als volop individueel wordt gelapt zie ik nu en dan als er een klad duiven aan het koersen is…mooi man, het staat te beginnen!