woensdag, februari 22, 2017

Vlotte leg

Hier al bij al een vlotte leg. Gisteren de laatste haar 2e eitje en dat was er 1 die eerst met haar doffer in het jonge duivenhok moest hokken en dat zonder vaste plek. Die mag iets trager zijn.


Van 6 koppels hou ik door... de rest gaat naar elders. Die zes zijn van Ari, zijn 3 zoons, en nog 2 van mijn Favo's. Later volgens nog eitjes van Bert, nog 2e ronde met andere duivin van Ari en zo doen we verder. Later nog een enkele andere van eigen hok en of elders... meer dan voldoende.


Ik heb alsmaar meer de neiging om zoals ik dat in het verleden deed in te zetten op degenen die me gewoon het meest aanspreken. Wat ik dan daarbij wel geleerd heb is vooral niet blind te staren en gewoon een duif die me niet aanstaat ook al is die uit een topper, toch te elimineren. Daarin zijn veel melkers te zwak, ook ik.


Overigens heb ik met zaklamp eronder de eitjes gechecked en zie dat ze bevrucht zijn... kortom qua bevruchten een volle score, zover.