vrijdag, januari 13, 2017

Sneeuw

Duiven uit in de sneeuw? Nu en dan zijn de sneeuwbuien dezer dagen talrijk. Meestal kun je het zien aankomen, al helemaal als je buienradar bekijkt. Hier maak ik er geen probleem van maar handel wel wijzer dan voorheen. Ik heb nog altijd spijt van 2 weduwnaars die ik kwijtraakte toen het hard waaide (6+bft). 2 potentiele goede doffers zoek (nooit meer teruggezien). Mijn beste jaarling (toen 3 op 3 op de dagfond + de broer van mijn 91 oftewel Ari). Balen zulke ervaringen. Ik had ze gewoon binnen moeten laten zitten. Dat soort overmoedige acties kan ik mezelf nog wel eens kwalijk nemen. Al te voorzichtig ben ik niet maar stootte dus al wel eens mijn neus, helaas.

Schreef ik het al? Op de tentoonstelling van het samenspel had ik nog de mooiste doffer. Zoon van Oded x duivin Jos Joosen (toen te leen).
Deze inmiddels 2 jarige is inderdaad mooi maar ook de doffer die vorig jaar eens na een dag vliegen niet meer in of uit z'n woonbak kwam. Later leek de kracht wat uit zijn vleugelslagen, hoewel hij wel weer mee was tot en met Argenton (dag later terug). Vanwege zijn schoonheid en herkomst nog een kansje maar zulke (met zo'n historie) geven altijd wat twijfels.

Gelukkig wordt het aankomende week weer droger, qua weer. Zul je zien dat ze meer donzen... droog weer doet ze goed!
Sneeuw op de mest zou je kunnen zeggen.

P.S. op Pipa nu wat opheldering na de persconferentie van de KBDB. Eindelijk eens wat duidelijkheid. De KBDB zou er goed aan doen om allerlei duivenmedia deze info te verstrekken, eenduidig. Er circuleert ook een stuk van ene Vandersanden, een professor onwaardig om zo te schrijven, me dunkt.