donderdag, januari 19, 2017

Drinkpotten bevriezen

Dat de drinkpotten in deze tijden van Vorst bevriezen is geen problem.
Normaalgesproken kieper ik ze 's avonds leeg en vul ze smorgens weer met water dat een nachtje in een kan stond in de vorstvrije schuur.
Vriest het overdag nog flink dan is het oppassen geblazen. Geen water ter beschikking is erger dan geen voer.
Opletten dus maar dat zal allemaal geen nieuws zijn.

Ik verneem goede berichten van diverse vrienden van een vlot verlopende kweek. Snel op eitjes en zonder problemen de eerste jongen uit het ei.
Hier wacht ik nog even maar binnenkort dus ook hier de koppels samen voor 12 - 16 jongen. De overige hoef ik niet omdat ze niet passen in het hok. er zitten nog 11 laatjes en nog een enkele oude waarmee ik niet vlieg. Ik heb nog enkele eitjes van anderen in het verschiet dus voller moet ik het niet gaan maken. Als er interesse is voor de eitjes van de overige koppels laat het me dan weten hè! Geen commercieel gedoe hier.

10 feb nog in de gaten?
Beekman te oud-beijerland.
20:00 uur

Maurice