dinsdag, december 13, 2016

Enting Para

De enting tegen paratyphus deed me wat schrikken. direct na het prikken zag ik het aan ze. Kwam dat door de prik of door de hoeveelheid of is het pittig spul?
De andere dag niks meer te zien hoor, dat niet maar het geeft te denken.


Ko ent ze niet en kuurt ze niet. Als je niks aan ze ziet en de eitjes zijn vol, waarom dan handelen? Ik deel die mening wel maar doe er met een enting een schepje bovenop. Ik bedoel dat met een enting we ze gewoon een stof toedienen die ze kunnen handlen maar waardoor het lijf wel weer meer weerstand krijgt. Die extra weerstand - een lijf vol afweerstoffen - is wat ze goed kunnen gebruiken op de heavy duty vluchten.


Doffers zijn geselecteerd. Duivinnen nog enkele teveel. Stofkam actie nog te gaan. Ik maak het ruivoer nog even op en schakel gaandeweg over op Rust van Matador.
Water? vooral koud en soms RopaB.