donderdag, september 29, 2016

vluchtprogramma volgend jaar?


Ik hou me op de vlakte voor wat betreft de voorstellen die in duivenland zijn gelanceerd over vluchtprogramma’s in 2017.

Mijn idee is het vergelijkbaar te organiseren zoals Ad Schaerlaeckens het beschreef… het kan me niet voorstellen veel weerstand oproept.

Dat er iets anders moet komen lijkt me evident. Iets dat toekomstgericht is en niet zoals al jaaaaaaaaren bestaat.

 

In de club alleen al, en veelal ook regionaal en provinciaal kun je op tig kampioenschappen scoren.

Waarom eigenlijk? Je kan toch door de bomen het bos niet meer zien? Vereenvoudigen lijkt me zeer gewenst.

Dring kampioenschappen terug en maak individuele vluchten aantrekkelijker door daar prijzengeld aan te spenderen.

Al die borden, bekers, diploma’s weet ik veel… is daar nu echt behoefte aan? Nee toch zeker?!

 

Ik zie wel wat het worden gaat… ik ga voor de vluchten waar ik ze voor aanschafte: 800+ km.

 

Overigens dat verdelen van het land in west, midden en oost is ook wel erg simpel gedacht hoor. Hebben de afdelingen dan allemaal afdoende losplaatsen in hun vlieglijn en hoe zit dat met het samenwerken qua vervoer? NPO gooide een balletje op en dat werkt kennelijk.

 

De piepers hadden gisteravond lekker honger. Ik voerde ze in de spoetnik en zo kon ik met m’n gezicht heel dichtbij ze zijn.

Ik zal ze tammer maken dan de rest doorsnee is, dat is toch een stuk prettiger in de band tussen hen en mij.

Vandaag de handen er ook bij en langszaamaan mogen ze zo gefocused raken op mij en het voer dat ik ze geef.

 

Ik kijk graag op websites voor duiven en wat er wordt aangeboden. Ik blijf me verbazen hoevelen stambomen publiceren zonder een fotootje van de duif zelf.

We kopen toch geen stambomen, of wel soms? Of termen als “uit de beste lijnen”, je zou in je broek pissen van het lachen bij zulke termen. Wat zegt dat nou helemaal!?

 

10 dec Ko van Dommelen in de club.

In februari komt Beekman van Beekman Tilmans.

Ik hoop de duivenfotograaf ook weer te organiseren voor 1 van die dagen… kun je je topper netjes op de picture laten zetten.

Ook als geschenkje mogelijk trouwens!! – Sinterklaas of verjaardag – denk er maar eens over!!