zondag, augustus 28, 2016

Gestopt

Ik ben met het seizoen gestopt. Een eerste werkweek na vakantie, ruiende duiven, pa een pacemaker en dat alles in een tropische week.

De duiven zijn evenwel gezond. Langszamerhand pik ik de ongewenste indiviuen eruit. Scherp mes, vlijmscherp. Ik reduceer tot de aantallen die ik eerder ook aanhield op de midfond. Ca 30 op de hokljjst.

Mijn laatste van Quievrain kwam woensdag. De aanpakker zei bij inkorven nog "deze is toch zeker wel door de selectie heen?"

Nou dat was hij zeker maar helaas, nu een hangende vleugel en nog meer schade. Een juweel van een late doffer uit het Zusje. Vorig jaar liet ik haar paren met mijn beste jaarling. Dat was een doffer van Bert die niet meewas op Ruffec. Hij had al 3:3 op de dagfond. Dat paren en bevruchten lukte en ik had er zodoende een mooi koppel laatjes uit. Helaas strande de doffer dus ergens op weg van Quievrain naar huis ergens.

Zijn karakter leidde hem huiswaarts ondanks zijn kapotte vlerk.
Tegenslagen zijn standaard in de duivensport helaas.