donderdag, juli 28, 2016

Terugblik op Narbonne


Een evaluatie van Narbonne of wellicht het afgelopen weekend als geheel lost niet alle vragen op.
Ik was niet 100% overtuigd dat het goed zou uitpakken maar dat was meer in de zin van "erg benieuwd of ze het weer zouden doen".

Mijn beste 8 waren mee op Narbonne en 1 reserve.
Ik had een mooie duif op tijd, pakt net buiten de 1e 100 nationaal.
Blij mee maar op die dag volgde geen tweede meer!
Huh?
Ja, nr 2 kwam niet opdagen. Pas dinsdagavond kwam mijn liefste duivinnetje retour (uit Het Zusje!!) maar die had averij opgelopen.
Bloed her en der aan de borst.
Nr 3 is er op donderdagmorgen nog altijd niet.

Ik speelde mijn besten, goed voorbereid en in goeden doen. Wat moet je nog meer?
Alle 8 (van de 9) waren ze door op Agen 's avonds en op fondvluchten voorheen de besten gebleken. Ook op Ruffec en Limoges.

Wellicht teveel eieren in 1 mandje? Ja, wellicht maar ik leerde altijd dat je als je meedoet je met je goede duiven moet spelen.
Leerpunt is dat op de zware fondvluchten het spreiden van het risico wellicht beter is maar ik moet toch ook wel te weten komen wat ze kunnen?

Kunnen dus wel km's maken, op de eerste dag. Maar als ze door omstandigheden flink meer km's moeten maken onder zware condities dan lukte het niet?
Zou dat het zijn? Dat vind ik nog een verklaring voor de duiven uit Oded x Zusje maar niet voor die van Bert Saarloos of Van Olmen.
Flink meer liefhebbers hebben en hadden nog duiven achter. Brive bij de belgen werd een goed concours op dezelfde dag. Narbonne (Carcassone) dus niet helaas.

Het feit dat ik 1 duif op tijd had zegt me in elk geval zoveel dat ze goed waren en het kunnen!!
Die ene heeft in elk geval 2 uit 2 op de ZLU... laat ik mezelf daar maar aan optrekken. Vorige keer was hij mijn 2e. Ik koppel hem aan dochter Zusje voor een stel laatjes.
We kunnen door blijven redeneren maar dat heeft geen nut. Blijven doorbuffelen. Doorgaan met de overblijvers en ik zal ze meer gaan spreiden!

Gisteravond naar Dr Marien. Hij bevestigde dat ze in goeden doen waren. De Narbonne doffer was al goed aan het herstellen.
Bij een jong uit Zusje zei hij "deze vind ik mooi"... om maar weer eens aan te geven wat een topduivinnetje het Zusje is! Telkens vallen de duiven uit dat duivin op als topduifjes!


De jongen allemaal retour uit Meer. Zaterdag nog een keer.
Die zijn in zeer goeden doen.
Laban Senior niet zo... zorgwekkend hoor.
Als je daar aan denkt en mee doende bent, boeit een slechte vlucht stukken minder.